FAQ
Accounts/workflow
Hoe maak ik een account aan?
Wanneer je een extra account aan wil maken, kun je het beste contact opnemen met het Klant Advies Punt. Deze afdeling is te bereiken via webshop@acknowledge.nl
Hoe kunnen de adresgegevens worden aangepast?
Het Klant Advies Punt kan je helpen om de adresgegevens in je account aan te passen. Neem hiervoor contact op via webshop@acknowledge.nl
Ik heb telefonisch of per email een bestelling geplaatst. Kan ik deze nu terug zien in mijn account in de webshop?
Nee, een geplaatste bestelling zie je niet automatisch terug in de webshop. Wil je meer informatie over je bestelling? Neem dan contact op met het Klant Advies Punt via webshop@acknowledge.nl
Hoe kan ik mijn orderhistorie terugkijken?
Ga naar je account en klik op 'Overzicht'. Hier kun je de volledige bestelgeschiedenis terugvinden.
Waar kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Je wachtwoord kan gewijzigd worden in je account. Klik op 'Accountgegevens' en pas je wachtwoord aan.
Kan ik eigen adressen toevoegen?
Standaard gebruiken we voorgeprogrammeerde verzend- en factuuradressen. Wanneer gewenst is het ook mogelijk om adressen zelf toe te voegen - neem contact op als dit gewenst is.
Account beveiliging
Wat is twee-factor authenticatie (2FA)?
2FA is een extra beveiligingslaag waarbij je naast je wachtwoord ook een code van je telefoon nodig hebt om in te loggen.
Is twee-factor authenticatie verplicht?
Nee, 2FA is optioneel maar wel sterk aanbevolen voor extra beveiliging van je account.
Hoe schakel ik 2FA in?
Ga naar je accountinstellingen en volg de instructies onder "Twee-factor authenticatie" om 2FA te activeren.
Live ondersteuning
Hoe werkt de livechat?
Via de livechat kun je tijdens kantooruren direct contact opnemen met onze medewerkers voor vragen over producten, bestellingen of technische ondersteuning. Je vindt de livechat-knop rechtsonder in de webshop.
Wanneer is livechat beschikbaar?
De livechat is beschikbaar tijdens werkdagen van 08:30 - 17:00. Buiten deze tijden kun je altijd een e-mail sturen naar webshop@acknowledge.nl of een bericht achterlaten via de livechat.
Offertes
Hoe kan ik een offerte aanvragen?
Je kunt een offerte aanvragen door bij een product op de knop "offerte" te klikken. Het betreffende product wordt dan toegevoegd aan de offerte winkelwagen. Wanneer je een lijst met producten hebt kun je in het overzicht (door rechtsboven op het offerte icoontje te klikken) nog zaken aanpassen zoals de aantallen.
Wanneer je vervolgens de stappen doorloopt wordt er een offerteverzoek verstuurd naar het Klant Advies Punt. Zij zullen de offerte bekijken en daar eventueel aanpassingen op maken. Wanneer zij dit gedaan hebben staat de offerte klaar om besteld te worden. Hiervan ontvang je ook een e-mail. De offerte kan in het offerteoverzicht in je account toegevoegd worden aan je winkelwagen en gekocht worden zoals reguliere producten.
Kan ik feedback geven op een offerte?
Ja, je kunt direct op de offerte zelf chatten en feedback geven. Zo kunnen we de offerte indien nodig aanpassen.
Hoe kan ik een offerte annuleren of de titel aanpassen?
In je account kun je bij de offerte de titel aanpassen. Ook is het mogelijk om de offerte te annuleren als deze nog niet geaccepteerd is.
Bestellen en Bezorging
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wanneer je een kant-en-klaar product hebt besteld wordt deze gewoonlijk de volgende dag geleverd. Bij een spoedbestelling vindt de levering sneller plaats, mits het product op voorraad is. Wanneer er van de aflevertijd wordt afgeweken krijg je hier op tijd een melding van.
Welke vervoerder levert de bestellingen?
Je bestelling kan door verschillende vervoerders worden geleverd. We werken onder andere samen met PostNL, DHL, GLS, DPD, Das en UPS.
Wat moet ik doen wanneer ik geen bevestigingsemail heb ontvangen?
Nadat je een bestelling hebt geplaatst wordt er automatisch een statusemail verstuurd naar het bij ons bekende emailadres. Heb je deze niet ontvangen? Controleer eerst je spam/ongewenste berichten map. Is de email daar ook niet te vinden? Neem dan contact op met het Klant Advies Punt via webshop@acknowledge.nl.
Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
De verwerkingstijd van je betaling hangt af van de gekozen betaalmethode:
- Betaling op factuur: wordt verwerkt volgens de afgesproken betalingstermijn op de factuur
- iDEAL: direct verwerkt
Bij factuurbetalingen ontvang je binnen 3 dagen na betaling een bevestiging (indien gewenst).
Kan ik met spoed een bestelling plaatsen?
Voor een normale levering vragen wij geen kosten. Het is echter ook mogelijk om een expreszending aan te vragen. Voor de actuele tarieven kun je contact opnemen met ons Klant Advies Punt via webshop@acknowledge.nl.
Kan ik de levering van mijn bestelling volgen?
Je kunt op aanvraag op de hoogte worden gehouden van de levering van je bestelling. Dit kun je aangeven tijdens de orderaanvraag. Heb je jouw bestelling al geplaatst en wil je alsnog op de hoogte worden gebracht van je levering? Vraag dit dan aan bij het Klant Advies Punt via webshop@acknowledge.nl
Worden er bezorgkosten in rekening gebracht?
We brengen geen bezorgkosten in rekening voor reguliere leveringen binnen Nederland. Voor expreszendingen en leveringen naar het buitenland kunnen afwijkende tarieven gelden. Neem contact op voor actuele tarieven.
Bedrijfsaccounts en authorisatie
Wat is de goedkeuringsflow voor bestellingen?
Het is mogelijk om een goedkeuringsflow in te stellen. Als deze actief is kun je als medewerker bestellingen plaatsen, maar moeten deze eerst goedgekeurd worden door een leidinggevende voordat ze definitief worden verwerkt. Het is voor de medewerker inzichtelijk welke personen kunnen autoriseren. Er kunnen ook meerdere autoriseerders zijn. De meeste klanten hebben geen goedkeuringsflow en kunnen direct bestellen.
Hoe werkt authorisatie door leidinggevenden?
Leidinggevenden ontvangen een melding van openstaande bestellingen en kunnen deze goedkeuren of afwijzen via hun account.
Krijg ik een melding wanneer mijn bestelling is goedgekeurd of afgewezen?
Ja, je ontvangt automatisch een e-mail wanneer je leidinggevende de bestelling heeft goedgekeurd of afgewezen.
Kan ik bestellingen van collega's inzien?
Afhankelijk van je rol kun je toegang krijgen tot offertes en bestellingen van collega's binnen je organisatie.
Prijs en voorraad
Waar komt de voorraad op de webshop vandaan?
Acknowledge werkt samen met verschillende distributeurs en fabrikanten om je altijd zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn.
Hoe kom ik erachter wanneer een product weer op voorraad is?
Als een product niet voorradig is staat er een contactbutton bij dit product in de webshop. Door hierop te klikken kun je een aanvraag doen om op de hoogte te worden gebracht zodra het product weer voorradig is.
Worden de prijzen inclusief of exclusief btw vermeld?
De prijzen in de webshop worden standaard exclusief BTW vermeld. Je kunt bovenaan op de website BTW aanzetten om prijzen inclusief BTW te bekijken. Tijdens het afrekenproces wordt altijd het bedrag inclusief BTW getoond.
Kunnen prijzen en voorraad tijdens het bestelproces wijzigen?
Prijzen en voorraad worden real-time gesynchroniseerd met onze leveranciers. In uitzonderlijke gevallen kunnen er korte afwijkingen optreden. Wanneer dit het geval is, nemen wij direct contact met je op.
Gepersonaliseerde webshop
Waarom zie ik andere producten dan mijn collega?
Sommige klanten hebben een gepersonaliseerde productcatalogus die is afgestemd op hun specifieke behoeften en contractafspraken.
Kan ik toegang krijgen tot meer producten?
Neem contact op met het Klant Advies Punt via webshop@acknowledge.nl als je denkt dat je toegang zou moeten hebben tot andere producten.
Waarom zie ik bepaalde menu-items niet?
De webshop interface kan worden aangepast aan je rol en bedrijfsprofiel. Dit zorgt voor een overzichtelijke ervaring die past bij jouw werkzaamheden.
Over de webshop
Suggesties en klachten
Heb je feedback of bepaalde wensen? Of wil je een klacht indienen? Dan horen wij dit graag van je. Stuur hiervoor een email naar het Klant Advies Punt via webshop@acknowledge.nl.
Waar kan ik mijn besteloverzicht vinden?
Ga naar je account en klik op 'Overzicht'. Hier vind je al jouw bestellingen en kun je de details bekijken. Facturen worden door onze finance afdeling per e-mail verstuurd en zijn niet beschikbaar in de webshop zelf.
Service en garantie
Hoe zit het met de garantie als een product defect is?
Wanneer een product defect wordt geleverd verzorgen wij de garantieafhandeling voor je. Vul hiervoor een melding in op onze storingsmeldingspagina.
Krijg ik vervangende hardware wanneer mijn product wordt gerepareerd?
Dit is geen standaardvoorziening. Het hangt af van de afspraken die je hebt gemaakt en het type garantie dat bij je product hoort. Neem contact op met ons Klant Advies Punt voor meer informatie over de mogelijkheden.
Vragen over uw Bestelling
Wat gebeurt er als een artikel dat ik besteld heb niet meer verkrijgbaar is?
We gaan dan meteen op zoek naar een vergelijkbaar of beter product. Deze kunnen we, in overleg, alsnog bij je leveren als alternatief. Je wordt hierover altijd van tevoren geïnformeerd en kunt de wijziging goedkeuren of de bestelling annuleren.
Hoe kan ik een bestelling annuleren?
Wanneer je een bestelling wil annuleren kun je het beste zo snel mogelijk contact opnemen met het Klant Advies Punt via webshop@acknowledge.nl. Let op: zodra een bestelling is verzonden kan deze niet meer worden geannuleerd, maar wel geretourneerd volgens onze retourvoorwaarden.
Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen bevestiging gekregen.
Wanneer je geen bevestigingsmail hebt binnengekregen kun je allereerst bij je account kijken. Klik op 'Overzicht' en controleer of je bestelling hierbij staat. Is dit niet het geval? Dan is de order niet binnengekomen en kun je de bestelling nog een keer plaatsen. Staat je order wel in het overzicht? Neem dan contact op met het Klant Advies Punt via webshop@acknowledge.nl.
Ruilen en retourneren
Kan ik een product retourneren?
Wanneer je een product terug wilt sturen kun je het beste eerst contact opnemen met het Klant Advies Punt via webshop@acknowledge.nl. De retourrechten verschillen namelijk per product en merk. Het Klant Advies Punt kan je van de juiste informatie voorzien.
Let op: Voor sommige producten (zoals software, op maat gemaakte items of geopende software licenties) gelden speciale retourvoorwaarden.
Betaalmethodes
Welke betalingsopties biedt Acknowledge?
Wij bieden de volgende betaalmogelijkheden aan:
- Betaling op factuur: Onze standaard betaalmethode voor zakelijke klanten. Je ontvangt een factuur met betalingstermijn.
- iDEAL: Direct online betalen via je eigen bank (optioneel beschikbaar)
Betaling op factuur is onze primaire betaalmethode. Voor specifieke wensen of vragen over betaalmogelijkheden kun je contact opnemen met ons Klant Advies Punt via webshop@acknowledge.nl.
Wat is het rekeningnummer van Acknowledge?
- Rekeningnummer: 1536 97814
- IBAN: NL54 RABO 0153 6978 14
- BIC/SWIFT: RABO NL2U
Contact opnemen
Heeft u nog vragen die niet in deze FAQ staan? Neem gerust contact met ons op:
- E-mail: webshop@acknowledge.nl
- Klant Advies Punt: Voor al uw vragen over bestellingen, accounts en producten
- Storingsmeldingen: www.acknowledge.nl/storingsmeldinghardware
Wij streven ernaar om binnen 24 uur te reageren op uw e-mail.
